ویدیو دردهای ناشی از بیرون زدگی دیسک

ویدیو دردهای ناشی از بیرون زدگی دیسک

توضیح در مورد ویدیو دردهای ناشی از بیرون زدگی دیسک توسط دکتر سیامک مرادی

دردهای ناشی از بیرون زدگی دیسک – Pain from Disc Protrusion

دردهای سیاتیک یا دردهای ناشی از تنگی کانال نخاعی یا بیرون زدگی دیسک هستند، بسیار شایع بوده و افراد زیادی را درگیر می‌کند. این دردها در ناحیه کمر، لگن و با انتشار به پاها باعث می‌شوند بیمار میزان فعالیت و تحرک‌شان کاهش پیدا کند.

متاسفانه افراد جوان به خاطر سبک زندگی ماشینی و کم تحرک هم دچار این بیماری می‌شوند.

برای دردهای ناشی از بیرون زدگی دیسک چه باید کرد؟

در قدم اول بررسی و معاینه بیمار است و در صورت نیاز با تصویر برداری و ام ار ای میزان درگیری دیسک و ریشه‌های عصبی را می‌سنجیم.

از درمان‌های مقدماتی زیر را می‌تواند برای کاهش درد و افزایش فعالیت استفاده کرد:

1. دارو
  2. ورزش و فیزیوتراپی
  3. آب درمانی
  4. لیزر پرتوان

در صورتی که روش‌های فوق موثر نباشند از روش‌های تزریقی، مثل تزریق اپیدورال یا ترانس فورامینال برای درمان استفاده می‌کنیم.

با انجام این جراحی‌ها ممکن از فشار روی دیسک سیاتیک کمتر شود و عصب درگیری کمتری را داشته باشد.

درصورتی که مدت زمان درمان کوتاه باشد و یا بیمار به میزان مورد نظر رضایت‌مندی نداشته باشد از روش‌های پیشرفته زیر استفاده خواهیم کرد:

1. لیزر دیسک
  2. دیسکوژل
  3. آندوسکوپی دیسک

بیمار امروز ما یک خانم میان سالی بودند که دچار دردهای پا بودند و درمان‌های اولیه پاسخ مثبت نداده بودند، در نتیجه از روش تزریق اپیدورال برای بیمار استفاده کردیم و امیدواریم که نتیجه مورد نظر برای بیمار به دست آید.

متخصصین مجرب در کلینیک درد راد آماده انجام انواع روش‌های نوین مدیریت درد مراجعه کنندگان هستند. شما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما جهت وقت ملاقات ارتباط بگیرید.