درمان گردن درد

دیسک گردن یکی از انواع بیماری های ارتوپدی و یکی از مشکلات و بیماری های ستون فقرات شایع است. دیسک گردن فراتر از یک درد در ناحیه گردن است. در واقع زمانی که گفته می‌شود شما به دیسک گردن مبتلا هستید، منظور این است که دیسک‌های بین مهره‌های گردن شما بر اثر استرس یا فشار و ضربه آسیب دیده‌اند و توانایی قبلی برای خم شدن و چرخش را ندارند.علایم دیسک گردن چیست؟

علائم دیسک گردن بسته به محل آسیب و پاسخ شما به درد بسیار متفاوت است. گردن درد اولین علامت این بیماری است. اگر فتق دیسک گردن داشته‌باشید، ممکن است دردی را احساس کنید که به بازو و احتمالاً به دست شما می‌رسد.

همچنین ممکن است در ناحیه تیغه شانه یا در نزدیکی آن احساس درد کنید و هنگام چرخاندن سر یا خم کردن گردن، درد گردن را احساس کنید. گاهی اوقات ممکن است دچار اسپاسم عضلانی شوید (یعنی عضلات به طور غیرقابل کنترلی سفت می‌شوند). در این صورت درد با بی‌حسی و گزگز در بازوی شما همراه خواهدبود. همچنین ممکن است ضعف عضلانی در عضله دوسر، سه‌سر و دسته دست داشته‌باشید.

از آنجایی که بیرون‌زدگی یا فتق دیسک گردن علت اصلی مشکل درد گردن در بیشتر افراد است، اغلب مردم به اشتباه بیماری دیسک گردن را با فتق دیسک گردن یکسان می‌دانند. در حالی که دیسک‌های گردن به علل مختلفی می‌توانند تحت تاثیر قرار بگیرند و دچار مشکل شوند.برخی مواقع ممکن است عصب‌های نزدیک دیسک شما تحت فشار قرار گرفته‌باشند. در این مواقع ممکن است بعد از بیدار شدن از خواب متوجه درد شدید شوید.

برخی از بیماران با نگه‌داشتن بازوی خود در یک موقعیت بالا در پشت سر تسکین می‌یابند. به طور کلی دیسک گردن و مشکلات آن می‌توانند علائم مختلفی ایجاد کنندعلائم دیسک گردن خفیف کدامند؟

اگر به دیسک گردن خفیف مبتلا باشید، علائم فوق را با شدت کمتری احساس می‌کنید. درواقع دردی که در دیسک گردن خفیف دیده می‌شود بسیار کمتر از حالتی است که در دیسک گردن جدی و حاد دیده‌می‌شود.

درد در گردن یا بازوهابی‌حسی و ضعف در اندام فوقانی دستنامتعادل راه رفتناسپاسم عضلانی در پاهااز دست دادن هماهنگی در بازوها، دست‌ها و انگشتانا‌ز دست دادن توده عضلانی در دست‌ها و پاهااز دست دادن مهارت کنترل اجسام با دست.علائم دیسک گردن حاد کدامند؟

اگر بخواهیم به طور جامع به علائم نگاهی داشته‌باشیم، طبق گفته aans.org، علائم دیسک گردن حاد به شرح زیر خواهندبود:

دیسک گردن و سرگیجه به هم ربط دارند؟

بیمارانی که گردن‌درد مزمن دارند، معمولا از سرگیجه و سردرد رنج می‌برند. این حالت ممکن است در این افراد به علت از بین رفتن دیسک گردنی و یا بیرون زدن آن باشد.

دیسک گردن و سردرد به هم ارتباط دارند؟

یکی از علائمی که ممکن است همراه با دیسک گردن مشاهده شود، سردرد است. سردردی که در اثر دیسک گردن ایجاد شود معمولا در پشت سر ایجاد می‌شود.

علائم خطرناک دیسک گردن چیست؟

اگر دیسک فتق شده در گردن به طناب نخاعی فشار وارد کند، ممکن است که آسیب‌های جدی به نخاع وارد شود. اگر این اتفاق برای افراد بیفتد، ممکن است که نیازمند درمان‌های جدی و سریع باشد.

با مراجعه به کلینیک درد راد و استفاده از بهترین و مجرب ترین پزشکان میتوانید برای همیشه با گردن درد خداحافظی کنید.
#گردن#کلینیک#آرتروز#کلینیک درد#سیاتیک