انگشت ماشه ای

انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر عارضه ای دردناک همراه با احساس ناخوشایند و خشکی در تاندون های دست می باشد که می تواند در پی حرکت های روزمره و سنگین غلاف تاندون ملتهب شده و احساس گیرکردن در تاندون در پی مشت کردن دست به وجود بیاید درمان های متعددی برای این عارضه دردناک وجود دارد که با آنها آشنا خواهید شد.علل ایجاد فینگر یا انگشت ماشه ای می‌تواند آرتریت روماتوئید و دیابت نیز باشد. همچنین عوامل دیگری مانند فعالیت های بدنی با شدت بالا می تواند علت آن باشد.

علائم ایجاد انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر

 

درد در کف دست زمانی که انگشت خود را باز یا بسته میکنیداحساس قفل کردن و یا صدای ناشی از حرکت تاندون در فضای تنگ حساسیت در مسیر تاندون به خصوص محل گره محدودیت حرکتی انگشت خشکی در مسیر تاندون که میتواند در پی یک دوره بی‌حرکتی یا هنگام صبح وجود داشته باشد.در موارد شدیدتر می‌تواند قفل کردن در تاندون در حالت خم شده وجود داشته باشد.

این عارضه در زنان بیشتر از مردان دیده می شود و کسانی که در دهه ۵۰ تا ۶۰ زندگی می باشند احتمال درگیری در آنها بیشتر است.

فاکتورهایی که می تواند سبب شدیدتر شدن ضایعه انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر شود شامل :

 

حرکت های تکراری در جمع کردن مچ دست و انگشتان در مشاغلی مانند موزیسین ها کارگران صنعتی و کشاورزان

مشکلاتی مانند دیابت و آرتریت روماتوئید و نقرس که می تواند ضایعه را تشدید کنند
بیماری های کلیوی
اختلالات تیروئید

بنا به تحقیقات اخیر مشاهده گردیده افرادی که جراحی سندروم تونل کارپال را انجام داده‌اند در شش ماه اول جراحی احتمال درگیری در انگشت ماشه ای یا تریگر فینگر را دارند

.مصرف داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی اعم از ایبوپروفن یا ناپروکسن می‌تواند موثر باشد. حتی می‌توان از برخی از این داروها به صورت چسب یا کرم بر روی پوست نواحی آسیب دیده استفاده کرد.
تزریق استروئید در نزدیکی یا در داخل غلاف تاندون‌های دست می‌تواند موجب کاهش التهاب شده و روان بودن حرکتی تاندون را بازیابی کند. یک بار تزریق استروئید می‌تواند برای بیش از ۱ سال موثر باشد و ممکن است برخی از افراد برای بهبودی به بیش از یک بار تزریق نیاز داشته باشندانگشت ماشه ای

یک نظر بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *