ویدیو عصب سیاتیک

ویدیو عصب سیاتیک

توضیح در مورد ویدیو عصب سیاتیک توسط دکتر سیامک مرادی

عصب سیاتیک – Sciatic Nerve

دردهای سیاتیک یا دردهایی که ناشی از تنگی کانال و بیرون زدگی دیسک هستند بسیار شایع بوده و افرادی زیادی را درگیر می‌کند. این دردها دردهایی هستند که از ناحیه لگن کمر و با انتشار به پاها باعث می‌شوند که بیمار میزان فعالیت و تحرکشان کاهش پیدا کند.
افراد جوان به خاطر سبک زندگی و زندگی ماشین ممکن است درگیر آن شوند.

برای بیماران با درد سیاتکی چه باید کرد؟

در قدم اول بررسی و معاینه بیمار و در صورت نیاز انجام تصویر برداری است تا متوجه شویم که میزان درگیری دیسک و ریشه‌های عصبی چقدر است. از درمان مختلفی زیر می‌توان جهت کاهش یا قطع درد بیماران استفاده کرد:

  1. ورزش
  2. دارو
  3. فیزیوتراپی
  4. آب درمانی
  5. لیزر پرتوان

ولی گاهی اوقات این روش‌ها موثر نیست و ما از روش‌های تزریقی اپیدورال استفاده می‌کنیم تا التهاب عصب‌های سیاتیک را کاهش دهیم.

با استفاده از روش‌های فوق ما تلاش می‌کنیم تا التهاب دیسک کمتر شود و حفره‌ای که عصب از آن خارج می‌شود بازتر شود تا عصب تحت فشار کمتری باشد.

درصورتی که پاسخ دهی روش‌های فوق برای بیمار کوتاه باشد و یا اینکه بیمار از آن رضایت نداشته باشد می‌توانیم از روش‌های پیشرفته‌تر زیر استفاده کنیم.

  1. لیزر دیسک
  2. دیسکوژل
  3. آندوسکوپی دیسک

بیمار ما خانم میانسالی بودند که درمان‌های ابتدایی نتیجه‌‌ی مطلوبی نداشته و در قدم بعدی برای بیمار تزریق اپیدورال انجام داده‌ایم و امیدواریم که از این عمل بیمار نتیجه مطلوبی را کسب کند.

متخصصین مجرب در کلینیک درد راد آماده انجام انواع روش‌های نوین مدیریت درد مراجعه کنندگان هستند. شما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما جهت وقت ملاقات ارتباط بگیرید.

یک نظر بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *