ویدیو بلوک عصبی کودال

ویدیو بلوک عصبی کودال

توضیح در مورد ویدیو بلوک عصبی کودال توسط دکتر محمدحسین دلشاد

بلوک عصبی کودال – Caudal Nerve Block

بلوک عصبی کودال یکی از انواع بلوک اپیدورال به شمار می‌رود که با استفاده از بی‌حسی موضعی در محل‌های زیر که درد وجود دارد انجام می‌شود:

  1. کمر
  2. لگن
  3. مثانه
  4. دستگاه تناسلی
  5. روده
  6. مقعد

از موارد شایع استفاده از بلوک کودال بیمارانی هستند که دردهای کمر، دردهای انتشار یابنده به پاها، تنگی کانال نخاعی و بیماران که به دلیل دیابت درگیری عصبی پیدا کرده‌اند است.

روش درمان

بعد از بی‌حسی موضعی با استفاده از هدایت سونوگرافی یا cr سوزن را به آهستگی وارد فضای اپیدورال کرده و دارو را تزریق می‌کنیم. به دلیل سادگی درمان و راحتی بیمار از بلوک عصبی کودال به عنوان یک روش جایگزین اپیدورال کمر استفاده می‌شود و لازم که بیماران توانایی خوابیدن به روی شکم داشته باشد.

موارد منع استفاده

  1. عفونت موضعی در محل سوزن
  2. سفلیس یا عفونت‌ها خونی
  3. کیست‌های پایرومیدال

کیس امروز یک خانم 58 ساله‌ای بودند که با دردهای شدید تا نوک انگشتان پا گزگز، مورمور و بی‌حسی در مسیر پا شکایت داشتند. بعد از بررسی ام آر ای بیمار بیرون زدگی دیسک کاملا مشهود بود و در مرحله اول تصمیم گرفتیم که تزریق بلوک عصبی کودال را انجام دهیم که خوشبختانه خیلی پاسخ مثبتی دریافت کردیم و از فردا روز درمان دردها کاهش پیدا کرد و بعد از 2-3 روز توانستند فعالیت‌های روز مره را از سر بگیرند.

متخصصین مجرب در کلینیک درد راد آماده انجام انواع روش‌های نوین مدیریت درد مراجعه کنندگان هستند. شما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما جهت وقت ملاقات ارتباط بگیرید.

یک نظر بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *