Edit Content

درباره ما

کلینیک درد راد توسط پزشکان و متخصصانی که در زمینه مدیریت درد توانایی و مهارت بالایی دارند، ایجاد شده و اداره می‌شود. خدماتی از جمله لیزر تراپی، اوزن تراپی، درمان دردهای سرطانی، درمان سردردهای مزمن و حاد، درمان آرتروز مفاصل، جراحی بسته دیسک کمر و گردن، تزریق سلول‌های بنیادی و رادیوفرکوئنسی، بسته به مشکل ایجاد شده هر فرد در کلینیک درد راد انجام می‌گیرد.
بورسیت اولکرانون یا تورم پشت آرنج چیست؟

• صفحه اصلی
  • مقاله
بورسیت اولکرانون یا تورم پشت آرنج چیست؟

آناتومی بورسیت اولکرانون

بورس ها کیسه هایی با دیواره بسیار نازک هستند. در بدن انسان این کیسه ها مانند بالشتک در بین بافت هایی قرار می گیرند که روی یکدیگر حرکت کرده و می لغزند. وظیفه این کیسه ها تسهیل حرکت و لغزیدن این بافت ها در کنار یکدیگر است.

در حالت عادی داخل این کیسه ها مایع لغزنده ای وجود دارد که موجب می شود دو سطح روبروی بورس روی یکدیگر بلغزند.

زمانی که ضربه‌ای به آرنج وارد شود یا طی مدت زمان طولانی به آرنج خود تکیه دهید، متوجه قرمزی و تورم این قسمت از دست خود خواهید شد.

در موارد شدید ممکن است تورم به صورت یک توده ایجاد شود. از آنجا که به استخوان برجسته آرنج اولکرانون گفته می‌شود، به همین جهت بورس متورم شده در این قسمت از بدن به عنوان بورسیت اولکرانون شناخت می‌شود.

وجود بورس در آرنج، اصطکاک بین استخوان تیز آرنج و پوست را کاهش می‌دهد. هنگامی آرنج خود را لمس می‌کنید، متوجه آن نمی‌شوید؛ زیرا به صورت صاف و مطابق با شکل استخوان قرار گرفته است. چنانچه بورس آرنج تحریک شود، متورم خواهد شد.

علت بورسیت اولکرانون

برخی اوقات بورس ها دچار التهاب شده و شروع به ترشح فراوان مایع درون خود می کند بدین جهت بورس متورم می شود. (درست مثل این که درون یک کیسه پلاستیکی یا پاکت کاغذی هوا بدمیم و دهانه آن را بگیریم که در اینصورت سطوح آن از یکدیگر فاصله می گیرند.) به التهاب بورس، بورسیت Bursitis می نامند.
تعدادی از دلایل بروز بورسیت اولکرانون یا بوریست آرنج:

1. نقرس یا روماتیسم: نقرس یا روماتیسم یا برخی بیماری های دیگر نیز می توانند موجب بروز بورسیت شوند.
  2. ضربه: اصابت ضربه شدید به پشت آرنج در قسمت زائده اولکرانون
  3. فشار مکرر و طولانی: زمانی که فشار طولانی مدت به طور همیشگی و دائم در طی چند ماه به پشت آرنج اعمال شود این عارضه بروز می کند؛ مانند تکیه دادن مداوم آرنج به یک سطح سفت.
  4. عفونت: اغلب عفونت به دلیل آسیب پوست روی آرنج و انتقال میکروب ها به بورس بروز می کند. آسیب پوست می تواند در اثر خراشیده شدن پوست و یا گزش حشرات ایجاد شود.
انگشت ماشه ای چیست؟
مطالعه کنید

علائم بورسیت اولکرانون

تعدادی از علائم بورسیت اولکرانون یا بوریست آرنج:

علائم بورسیت اولکرانون یا بوریست آرنج

1. سفتی
  2. سختی
  3. احساس درد
  4. درد همراه با حرکت یا فشار
  5. ظاهر قرمز
  6. تورم (تورم می تواند با گذشت زمان به تدریج ایجاد شود یا به طور ناگهانی ظاهر شود.)

تشخیص و درمان بورسیت اولکرانون

برای تشخیص صحیح این بیماری می توان از «رادیوگرافی» استفاده نمود. پس از رادیوگرافی می توان برجستگی های کوچک استخوانی که سبب بیماری شده اند را به خوبی مشاهده کرد.

عکس از بورسیت اولکرانون یا بوریست آرنج

درمان بیماری:

1. درمان های مراقبتی: مانند سرد کردن ناحیه متورم پشت آرنج، بستن ناحیه توسط باندهای ویژه و حفاظت برای جلوگیری از فشارهای بیرونی و ضربات ناگهانی
  2. درمان های دارویی: ابتدا خروج مایع اضافی از بورس و سپس تجویز آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت و بیماری ایجاد شده
  3. جراحی: درمان این بیماری توسط جراحی به دو شکل انجام می شود:
  4. ابتدا خروج مایع درون بورس و سپس تزریق کورتیکوستروئید
  5. اگر روش بالا پاسخگو نبود جراح مجبور به خروج بورس از آرنج خواهد شد.

آرنج بند برای درمان بورسیت اولکرانون یا بوریست آرنج

3 2 رای
امتیاز مقاله
0 نظر
نظر داخل متن
دیدن تمام نظرات

برای اطلاع از اخبار
در خبرنامه ما عضو شوید.

*** بدون هیچ‌گونه هرزنامه

کلینیک درد راد توسط پزشکان و متخصصانی که در زمینه مدیریت درد توانایی و مهارت بالایی دارند، ایجاد شده است. این مرکز درمانی توسط یک تیم تخصصی با توانایی‌های گسترده‌ای جهت تشخیص درد مزمن اداره می‌شود. خدماتی از جمله لیزر تراپی، اوزن تراپی، درمان دردهای سرطانی، درمان سردردهای مزمن و حاد، درمان آرتروز مفاصل، جراحی بسته دیسک کمر و گردن، تزریق سلول‌های بنیادی و رادیوفرکوئنسی، بسته به مشکل ایجاد شده هر فرد در کلینیک درد راد انجام می‌گیرد.

ساعات کاری

شنبه: 20:00 - 9:00