روش های جوان سازی پوست و مو در سال 1401

  • صفحه اصلی
  • -
  • مقاله
  • -
  • روش های جوان سازی پوست و مو در سال 1401
روش های جوان سازی پوست و مو در سال 1401

انسان ها در طول تاریخ همیشه به دنبال حفظ طراوات و زیبایی دوران جوانی خود بوده اند. در همین راستا، در سال های اخیر به خاطر پیشرفت علم و فناوری، انواع دستگاه ها و مواد و متریال مخصوص این کار ابداع و اختراع شده اند. در این مقاله به معرفی چهار مورد از مشهورترین روش های جوانسازی شامل مزوتراپی، تزریق بوتاکس، کربوکسی تراپی و میکرودرم می پردازیم. با ما همراه باشید.

روش مزوتراپی موی سر

یکی از خدماتی که می توانید در کلینیک زیبایی کرج یا هر شهر ایران پیدا کنید، مزوتراپی است. موی سر نقش انکار ناپذیری در زیبایی افراد دارد. متاسفانه بنا به دلایل مختلف از جمله وراثت، استرس و اضطراب، رژیم غذایی، آلودگی هوا و دلایل گوناگون دیگر، سلامت موهای سر تهدید می شود. در نتیجه ممکن است فرد نازکی مو و ضعیف شدن آن را تجربه کند. به منظور بازگرداندن مو به سیکل طبیعی رشد و استراحت خودش، داروها و روش های درمانی زیادی به کار گرفته شده است. اما به جرات می توان گفت یکی از بهترین متدها در مرحله ای که موها قوام و پایداری خود را از دست داده اند، مزوتراپی است.

مزوتراپی

تاثیر مزوتراپی در جلوگیری از مشکلات مو

همانطور که اشاره شد، بخاطر مسائل مختلف موهای ما بسیار ضعیف و شکننده شده است. مو اولین جایی در بدن است که تحت تاثیرات مخرب محیطی و داخلی بدن قرار می گیرد. بنابراین حفظ سلامت و کیفیت موها را باید جدی بگیرید. در همین راستا استفاده از روش درمانی مزوتراپی که معمولاً در چندین جلسه تکرار می شود واقعاً موثر است. اما متاسفانه برخی به خاطر باور غلط به روش های درمانی قدیمی یا گیاهی، مسائل مالی یا درگیری شغلی، این کار مهم را فراموش می کنند. در حالیکه مواد به کار رفته در تزریق مزو به موی سر، نقش بسزایی در تغذیه موها دارد.

مزوتراپی موی سر چطور انجام می شود؟

در این روش، به کمک سوزنی نازک، مواد مغذی و انواع ویتامین های محرک رشد مو، به پوست سر فرد بیمار تزریق می شود. این مواد یک ترکیب مشخصی ندارند و ممکن است پزشک معالج مجموعه ای ویتامین ها و مواد مغذی را به صورت یک کوکتل مزوتراپی ترکیب و مورد استفاده قرار دهد. قبل از مراجعه به کلینیک مزوتراپی در کرج تهران یا هر شهری از ایران، لازم است در خصوص مواد تشکیل دهنده و کیفیت کوکتل های مورد استفاده آن مرکز، اطمینان حاصل کنید.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی

یکی دیگر از روش های پرطرفدار بین بانوان و آقایان برای رفع چین و چروک صورت و رفع گودی چشم و …تزریق بوتاکس است. در این روش درمانی، موادی توسط درمانگر به زیر پوست تزریق می شود و جای چین و چروک ها را پر می کند. این روش برای پیشانی، خط خنده و چانه زیاد استفاده می شود. گرچه تزریق بوتاکس روشی موثر در جوانسازی است، اما اغلب تاثیر آن موقتی است و باید در بازه زمانی مشخص (عموماً 6 ماهه تجدید شود)

کربوکسی تراپی، زیبایی به سبکی متفاوت

بسیاری از افرادی که دچار سلولیت، گودی چشم، تیرگی پشت پلک و ترک های پوستی هستند، در اولین قدم برای درمان به سراغ کربوکسی تراپی در کرج یا سایر شهرهای کشور می روند. این یک روش جالب و نسبتاً قدیمی برای حل این مشکلات است. در این روش به کمک گاز کربنیک، پوست محل درمان تحریک شده و در نتیجه جریان خون در آن افزایش پیدا می کند. اکسیژن رسانی بیشتر سبب حذف چربی ها در ناحیه موردنظر و شادابی پوست می شود. این کار خاصیت ارتجاعی پوست را بالا می برد و به ترمیم کلاژن و از بین رفتن رسوبات چربی کمک شایانی می کند.

کربوکسی تراپی

کاربردهای کربوکسی تراپی

این روش جوانسازی پوست، می تواند طیف وسیعی از مشکلات را حل کند، از جمله::

درمان سلولیت، رفع گودی و تیرگی زیر چشم، برطرف کردن جای جوش، جوان سازی بهش های مختلف پوست از جمله گردن و پشت دست، رفع چین و چروک‌ دور چشم، دهان و خط لبخند، برطرف نمودن ترک‌های ناشی از دوران بارداری و زایمان، درمان کردن زخم‌، جوش، اسکار، سوختگی، رد جراحی و آکنه، رفع تیرگی ناحیه تناسلی، درمان پسوریازیس و پدیده رینو و تاثیر مثبت در درمان آلپوسی.

میکرودرم و رفع چین و چروک

آخرین متد جوانسازی که در این مقاله به معرفی آن می پردازیم، میکرودرم نام دارد. این روش برای رفع چین و چروک به وسیله دستگاه تمرکز دارد. اولین بار این متد در کشور ایتالیا در سال 1985 انجام شد. از آن زمان به این سمت، استفاده از میکرودرمی در تمام نقاط دنیا به روشی محبوب برای جوانسازی تبدیل شده است. به کمک این روش، سلول های مرده از سطح پوست پاک سازی می شوند. این کار بدون هیچگونه تداخل شیمیایی و به صورت غیرتهاجمی انجام می پذیرد.

میکرودرم

کاربردهای میکرودرم

امروزه اگر قصد انجام خدمات میکرودرم در کرج یا تهران یا سایر شهرهای کشور را داشته باشید، می توانید نتایج زیر را در پایان درمان ببینید:

  • رفع لکه های ناشی از آفتاب سوختگی
  • روشن شدن پوست و رفع تیرگی ها
  • از بین بردن جای جوش و زخم
  • کنترل ترشح غدد چربی
  • افزایش خون رسانی به پوست
  • لیفت کردن پوست
  • اصلاح خط گردن، اصلاح وضعیت پوست زانو و …

نکات مهم در انجام درمان های جوانسازی

همان طور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم، جوان سازی دارای انواع و اقسام روش ها است. با توجه به استقبال زیاد افراد از این خدمات، آنچه که بیش از بقیه حائز اهمیت است، انجام تحقیق و پرس و جو درباره کلینیک یا مرکزی است که برای جوان سازی به آن مراجعه می کنید. قبل از هر کاری، به وبسایت یا شبکه های اجتماعی آن مرکز مراجعه کنید و رضایت مشتریان را بررسی کنید. سپس قیمت و تعداد جلسات اعلامی را بررسی نموده و در نهایت از بهداشتی بودن و وجود مجوزها و تاییدیه ها اطمینان حاصل کنید. در این صورت می توانید با خیالی آسوده و اطمینان خاطر، فقط روی زیباتر شدن خود تمرکز کنید.

یک نظر بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *