راهکارهایی جهت جلوگیری از گردن درد در خواب

قطعا همه ما حداقل یک بار با درد گردن از خواب بیداره شده‌ایم و درد آزاردهنده‌ای را تجربه کرده‌ایم. شاید برای برخی از افراد جای سوال باشد که دلیل گردن درد درخواب چیست؟

در واقع باید به چه نکاتی توجه شود که بتوان از این عارضه جلوگیری کرد؟ اگر بخواهیم به‌طور کلی برای شما بیان کنیم، باید بگوییم گردن درد می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

برخی از مواردی که می‌تواند منجر به گردن درد شود شامل آرتروز یا سر خوردگی مهره است، که شاید کنترل یا پیشگیری از این موارد سخت باشد؛ اما، در صورتی که فردی به‌دلیل مشکلات جزئی دچار گردن درد شده باشد، قطعا می‌توان با در نظر گرفتن راهکارهایی از گردن درد هنگام خواب جلوگیری کرد.

به بالشت خود هنگام خواب توجه داشته باشید؛

انتخاب یک بالشت خوب، یکی از نکات مهمی است که باید جهت جلوگیری از گردن درد در خواب به آن توجه داشته باشید. در واقع باید بالشتی را انتخاب کنید که سر و ستون فقرات به شکلی درست و صحیح قرار بگیرد.

اگر از بالشت بسیار بزرگ یا با ارتفاع زیاد استفاده می‌کنید، منجر به بالا رفتن بیش از حد سر هنگام خواب خواهد شد. قطعا در این وضعیت سر با ستون فقرات همسو نخواهد بود.

به‌طور کلی باید نوعی را برای خود تهیه کنید که سر شما کاملا در راستای درستی قرار بگیرید و همسو با ستون فقرات باشد، همچنین باید گردن را کاملا پوشش دهد.

توجه به بالشت برای جلوگیری از گردن درد در خواب

در حالت مناسبی بخوابید؛

اگر تا به امروز وضعیت نامناسبی را برای خوابیدن انتخاب می‌کردید، از همین امروز جهت جلوگیری از آسیب‌های بیشتر باید عادت غلط را ترک کرده و حالت مناسبی را انتخاب کنید. به‌طور مثال بسیاری از افراد عادت دارند که روی شکم بخوابند و سر خود را به پهلو بچرخانند.

این امر باعث می‌شود که به عصب فشار زیادی وارد شود. اگر به پهلو یا به پشت بخوابید، می‌توانید تا حد زیادی از گردن درد جلوگیری کنید.

به درمان مشکلات گردن خود بپردازید؛

اگر به تمام نکات مهم در این رابطه توجه دارید، بالشت یا حالت خوابیدن خود را تغییر داده‌اید و همچنان دچار گردن درد هستید، ممکن است آسیب‌های دیگری منجر به چنین مشکلی شده است.

گاهی بیماری‌هایی از قبیل دیسک گردن یا آرتروز می‌تواند منجر به درد شود. در این مواقع باید به کلینیک درد مراجعه کنید تا بررسی‌های لازم برای شما انجام گیرد. در این کلینیک متخصصان سعی بر این دارند که مشکلات شما را به روش‌های غیر جراحی درمان کنند.

به‌طور مثال، تزریق دیسکوژل به گردن یکی از روش‌های کاربردی است که جهت درمان دیسک گردن به کار برده می‌شود. البته هر فرد بسته به شرایط خود ممکن درمان‌های متفاوتی برای او در نظر بگیرد.

خواب منظمی داشته باشید؛

شاید کمی برایتان عجیب باشد که خواب منظم چه ارتباطی با گردن درد می‌تواند داشته باشد. اگر خواب به‌طور منظم نباشد و به برخی از نکات در این باره توجه نداشته باشید، می‌تواند در گردن درد تاثیرگذار باشد.

در واقع به نکاتی که باید در این باره توجه داشته باشید به شرح زیر است:

  • در یک زمان مشخصی بخوابید و بیدار شوید (این روند باید هر روز تکرار شود).
  • به‌طور منظم ورزش کنید.
  • از مصرف الکل خودداری کنید.
  • تا حد امکان کافئین کمتری مصرف کنید.
  • و…

بهتر است در این باره با پزشک مشورت داشته باشید تا در خصوص خواب صحیح جهت جلوگیری از گردن درد شما را راهنمایی کند.

بهترین حالت خواب برای گردن درد

بهترین حالت خواب برای گردن درد

موقعیتی که می‌خوابید می‌تواند در کیفیت خواب شما تاثیرگذار باشد. اگر دچار گردن درد هستید باید به حالت خوابیدن خود توجه داشته باشید در ادامه برای شما خواهیم گفت:

به پشت بخوابید

به پشت خوابیدن به حفظ حالت منحنی طبیعی ستون فقرات کمک می‌کند. همچنین باید از بالشت کوچک‌تر و کم ارتفاعی استفاده کنید، در واقع تنها باید سر شما کمی بالاتر قرار بگیرد، درست در حالتی که می‌ایستید.

به پهلو بخوابید

خوابیدن به پهلو یکی از بهترین راهکارها جهت خنثی نگه داشتن وضعیت سر است. اگر این حالت را برای خوابیدن انتخاب می‌کنید، باید دقت داشته باشید که بالشتی را انتخاب کنید که کمی ارتفاع داشته باشد تا کاملا گردن شما را پوشش دهد.

روی شکم نخوابید

اگر دچار گردن درد هستید بهتر است روی شکم خود نخوابید. در این حالت شما کاملا به یک طرف هستید، این حرکت می‌تواند فشار زیادی به گردن شما وارد کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =